måndag 28 maj 2012

Åter till "verkligheten"

Efter lördagens utsvävning inom Mixed Media-genret är jag nu tillbaka i min verklighet, layouternas värld *s*Men med en influens av Christy's klass fick det bli då Petra skickade med en rulle läcker Mesh till mig. Då kunde jag inte låta bli att använda meshen som en mask för att få de små cirklarna och stämplingen, så som Christy ofta gör, tillsammans med gesso. Läcker effekt!

Och så är de här nya papprena från Simple Stories "Aweso(me)" så underbart läckra! Fantastiska nedtonade pojkfärger, det kommer nog göras många fler sidor av dessa läckra papper!! På min första sida har jag valt att inte sätta egen rubrik utan låta texten på journalingrutan vara min rubrik :)

Närbild på utskurna stjärnor och gessoavtrycken


Ha en underbar vecka!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Simple Stories "Aweso(me) - Grey wood/dictionary" (bakgrund),  Simple Stories "Aweso(me) - Blue mini dot/Ledger" (prickigt), Simple Stories "Aweso(me) - 100% boy" (stjärnor), Simple Stories "Aweso(me) - Vertical journalingcard" (journalingruta)
Färg: Studio (gesso)
Mesh

2 kommentarer:

AnnaB sa...

Superfin! Både Aston och layouten...! :)

Jozebelle sa...

Men vilken underbar idé att använda all mesh som är köpt!

Härlig LO!!!!