onsdag 21 januari 2009

Alla Hjärtans Dag kort



Vi fortsätter med att kolla lite extra på de underbara papperna från Jenny Bowlin och Making Memories.
Jag har gjort ett väldigt enkelt Alla Hjärtans dag kort med få dekorationer (inte alls likt mig). Detta för att papperna i sig är så dekorativa.

Kortet är gjort med en dubbelvikning fram. (Du skär pappret 30x30 och delar det sedan på mitten. Biga pappret vid 5, 10,20 och 25 cm)
Du kan även gå in och kolla på beskrivningen här.

På framsidan av kortet har jag använt mig av Making Memories papper Paperie Rouge Large floral och sedan har jag roat mig med att mönsterklippa några filtdots från Paperie Rouge Flocked dots. Som dekoration har jag använt Jenny Bowlin´s kalenderkort och en liten rosett av rött satinband. För att stänga kortet har jag satt rött rickrack band.
Inuti kortet har jag embossat "kramar" och bakgrundspappret är Jenny bowlin´s Red Love song. På sidorna ser ni Making Memories Paperie Rouge Flocked dots och detta har jag även använt på baksidan av kortet.

Det var allt från mig för denna gången men kolla in snart igen för då kommer jag att visa hur man gör ett ryggsäckskort!

Scrappar på !
Kramar från Christel

Inga kommentarer: