tisdag 17 mars 2009

En bunt l-o:s med bl.a.. October Afternoon

Jag har de senaste dagarna varit riktigt kreativ!
Fyra lay-outer har jag gjort och är nöjd med de härliga färgerna på dem!

Jag har använt October Afternoons härliga papper med de fantastiskt mustiga färgerna till de två första.
Det är papper ur serien Daydream (till vänster) och Detours och Hometown (till höger).

Titeln på den vänstra är American Crafts thickers Jewelry box, och den söta gummi-dekorationen är October Afternoons underbara Rubber charms.

Titeln på den högra är stickers från October Afternoon, textrutan är utskuren med hjälp av Slicen, och blommorna är Primas nya söta Swaney collection.
Jag tror att Petra har allt i butiken!



...........................................................................................................................................................................

Till den här har jag använt läckra Prima Marketings glittriga papper My mommy and me. Bokstäverna i titeln är också glittriga, de hittade jag i mina egna gömmor...
Jag satte fotografiet över ordet LOVE till vänster på pappret. Därför syns bara bokstaven L och blomman som ska symbolisera O:et. Det var en tanke med det: Grabben på bilden heter Lukas och L:et står för det. Om jag hade flyttat ut fotografiet hade jag inte fått plats med titeln!



.............................................................................................................................................................

Sist men inte minst, vill jag visa en lay-out med några foton på mina fina lavendelbuskar. Det är inte utan att man längtar till sommaren!!
Under tiden får vi njuta av fotografierna, och av den söta fjärilen från Prima!! Den är otroligt vacker med lite lagom glitter-effekt på! Finns i vit/transparent och blå/grön.
Papprena som sitter bakom och under fotografierna är från Basic Greys serie Granola, och passade så bra med sina lite blålila nyans!!
Bokstäverna i titlen är de läckert glittriga thickers från American Crafts Sprinkles.




Hoppas jag kunde erbjuda lite inspiration!! Varför inte lifta någon av mina lay-outer?? Varsågod!!
Skriv gärna en kommentar i detta inlägg med en länk till din blogg, så får vi se just din lay-out!


Lycka till! /Ulrika

1 kommentar:

~ Sophia ~ sa...

Superfina LO´s Ulrika! Som alltid kan jag väl tillägga...

Skall jobba på en lift, lovar...
KRAM!