tisdag 31 mars 2009

Påsk-layout och påskkort av Flower Patch!

Jaha, påskinspiration var det ja!!
Eftersom mina söner inte någonsin velat klä ut sig varken till påskkärringar, påskharar eller påskgubbar, så saknar jag sådana foton i min samling!
Men, då får man tänka om lite, och jag bjöds på lite inspiration till denna lay-out då jag var och handlade på ICA med min 5-åring för någon vecka sedan. Han var väldigt sugen på ett påskägg med godis, och påstod bestämt att "visst är det lite halv-påsk nu på lördag?! Om inte den kommentaren var värd att scrappa, är väl inget det!!

Jag fotograferade äggen (som vi såklart köpte!), och plockade fram mina Flower Patch-papper från Making Memories. De passade perfekt till temat tycker jag! De söta fjärilarna klippte jag ut ur pappret Glitter small butterfly. Det gula bandet jag använt i nedre delen av l-o:n är Floral scallop, också från Making Memories serie Flower Patch!

Titeln är skriven dels med chipboard-bokstäver från min samling, och jag har där inspirerats av Lillblomman som i ett tidigare inlägg gick lös med glittret Stickles på allt hon hade! Jag smetade på Stickles på bokstäverna och är riktigt nöjd med resultatet!

De andra bokstäverna i titeln är från Quickutz-alfabetet Paige.


(Klicka gärna på bilderna för att kunna läsa texten ordentligt, och för att se detaljer!)

Här har jag knåpat ihop ett påsk-kort också. Återigen tog jag fram några Flower Patch-papper, och använde en del spill som blivit över från mina lay-outer jag gjorde för några veckor sedan!

Glad Påsk på er!!
/Ulrika

Inga kommentarer: