lördag 4 april 2009

Påsk med finess

Det här inlägget tillägnar jag alla som liksom jag själv varken har några barn att påskpyssla med eller inte alls uppskattar att göra kort med fula kärringar, gult-rött-orange och harar - men ändå snabbt vill svänga ihop ett snyggt kort för att imponera på svärmor. ;-)



Ett litet, enkelt kort, 10x10 cm. Allt jag använt är QK dies (du vet väl om att du kan välja ut dies från QuicKutz hemsida och förbeställa dem hos Petra på ScrapGalen?), distanskuddar, Stickles och Crackle Accents.

Visst passar det bra att använda Crackle Accents på ägg? Ägget har jag klippt ut efter den här mallen och helt enkelt bara kluddat ner med lack. Ytan ser helt krackelerad ut. Snyggt!
Kort nr 2, ännu mer stilrent och ytterligare en QK die. Här har jag förstorat äggen från mallen och lindat pearl floss kring dem, men i övrigt har jag gjort på samma sätt med lacken. Bortser man från hur lång tid det tog för det tjocka lagret att torka så tog det nog tio minuter att göra detta kort. Det ni!

Krångla inte till saker i onödan! För visst blev korten fina även om jag inte lagt ner så mycket tid på dem?
Passa nu på att ta alla chanser ni kan att vara ute och njuta av vårsolen!
Stor kram från Lillnettan

1 kommentar:

Diana sa...

Riktigt snyggt med krackelerade ägg!! Och pärlflossen gör sig verkligen kring dem!