fredag 29 maj 2009

Inspirationsalster!

Butiken är full med massor av nya snygga papper! Jag har skapat en lo och ett kort med några av papperna.

På den här layouten har jag använt mig av Bazzils smoothies färg Oceans breeze och My minds eye-Passion-Robin´s eggs. Jag har använt både fram och baksida! Som effektfärger har jag sedan vit och svart cardstock. Den vita scalloped kanten kommer från Scalloped brilliant white och det svarta är Dotted swiss. Alla papper hittar du i butiken! Blommorna är en blandning av punchade retro flowers och små blommor. Jag har också använt stjärnor och swirlar i papper. På stjärnorna finns svart stickles och på de svarta bokstäverna har jag satt Glossy accent som du också finner i butiken.Jag gillar basmönster väldigt mycket och blev väldigt förtjust i October afternoons nya serie Weathervane. Vilka fina baksidor! Här har jag skapat ett kort med Cozy home och Chilly mornings. Jag har pyntat mitt kort med olika blommor, vissa finner du i butiken som Prästkragarna och rosor. Spets och band är privata men du kan hitta liknande här! Hoppas att jag kunnat inspirera och ett tips är att köpa två av varje papper! Så kan du använda båda sidorna:)

Kramar från LillBlomman!

P.S ni missar väl inte scrapträffen den 4 juli då hela DT gänget kommer att finnas på plats!

Inga kommentarer: