söndag 14 juni 2009

Vårlikt med October Afternoon

Nu är det dags för mig att lägga upp mitt första alster här i bloggen som gäst-dt. Man blir alltid lite extra pirrig när man ska skapa för ett nytt uppdrag, man hoppas ju att man gör nåt som gör rättvisa åt både en själv och för butiken.

När jag i mitt första dt-paket fick den underbara serien Ducks in a row från October Afternoon och de söta chipboardträden från Maya Road, så visste jag att jag skulle kunna göra dessa rättvisa i alla fall. Papprena med tillhörande stickers är helt underbara!

Så här kommer mitt första dt-alster, glassparty i vårsolen med min lilla son Aston. Temat för dt denna månad är ju att skapa runt fest/avslutning eller liknande.



Jag har valt att lägga till solgul akrylfärg för att följa upp det gula i de små randiga papprena, för att ge sidan mer värme. Sen har jag använt barkbrun akrylfärg till rubriken, stammen och som kant runt sidan.

/Helene

1 kommentar:

~ Sophia ~ sa...

Skitsnyggt Helene!
Verkligen en varm känsla över din LO.
KRAM! Sophia