fredag 12 juni 2009

Vintage med Kaiser Argentella papper

Hej!

Som ni har sett från de andra medlemmarna i designteamet så fick vi i uppdrag av Petra att skapa något med anknytning till fest, avslutning eller bröllop ur våra DT paket. Vi har alla fått olika papper och mitt paket innehöll Kaisers härliga dubbelsidiga papper från Argentella serien.
Färgerna går i grått och svart och är kanske inte de färger man precis använder till festliga tillfällen! Men jag har gjort ett tappert försök och tycker ändå att jag lyckats ganska bra.


Jag har skapat 3 kort med samma vikning men till olika högtider. Alla kortet har dessutom vintagetema. Först ut är ett studentkort:

Har tryckt ut vintagebilder på vit Cardstock och klistrat upp på gammalt bokblad och svart Cardstock. Sedan har jag dekorerat med spets, sverigeband, flaggor, Primarosor och blad. Textstämpeln har jag embossat i silver. Pärlemobradsen kommer från MM I do serien.

På insidan har jag tryckt ut studentsången och även här har jag använt mig av gamla bokblad för att förstärka vintagekänslan. Rivna kanter och såklart chalk Chestnut Roan!
Här har jag gjort ett gammeldags Grattiskort. Samma princip som studentkortet. Rivna kanter, chalk, motiv uttryckt på CS och gamla bokblad. Dekorationerna består av Primas rosor, blad och primas vita Daisy Dreams som jag chalkat med lite aprikosrosa färg, pärlemobrads från MM och blingswirls. Runt motivet har jag stämplat med en swirlstämpel och lagt på silver perfect pearl. För att låsa kortet har jag använt mig av Organzaband.
Runt papperskanterna på insidan av kortet har jag stämplat med swirlstämpel och satt på silver perfect pearl.
Sista kortet är ett bröllopskort, eller närmare bestämt ett kort som mina föräldrar ska få på sin bröllopsdag! Den vita virkade spetsen är väl söt?! Den hittar ni här. Blommorna är Primas rosor och Daisy Dreams.


På baksidan av Argentella chantilly finns en massa bårder och tags att klippa ut. Här har jag satt en tag som jag embossat texten på.

Det var allt från mig idag. För min del blir det att fortsätta scrappa. Här i Skåne regnar det för fullt. Vilket avslutningsväder! Stackars alla studenter som tar studenten idag!!!

Kram från Christel

Inga kommentarer: