onsdag 8 juli 2009

DT alster gjorda av själv valt kit!

När vi träffades i lördags på scrapträffen fick vi designers plocka ihop ett eget dt kit. Full av inspiration och kreativitet valde jag ett färgsprakande kit!

Så här såg mitt kit ut! Papper från Kaiser med två superhärliga sidor! Jag valde även svarta halvpärlor, overlay och ett brett band i svart.
Idag visar jag den första layouten jag skapat av mitt kit.

Som bas har jag använt ett prickigt papper Sprinkles, som har muffins och tårtor på framsidan. Ett bra tips är att alltid kolla baksidorna på papper med starka färger och mycket mönster. De kan ofta balansera upp och lugna ner allt lite, om det är det du vill förstås. Pappret Passionfruit innehåller massor av fina border. Jag har klippt ut två olika vågiga här. Bakom fotona har jag använt baksidan av Blue heaven. Uppe i högra hörnet är det först två orange border från Passionfruit. Den svarta cirkeln har jag byggt upp av en rund tag från Chantilly och en liten cirkel från Blue heaven. Jag har också använt svarta halvpärlor. Ordet tankar är chipboard bokstäver från Maya road och den fina fjärilen är en del av en overlay.

Hoppas att jag kunnat få er inspirerade av att skapa med starka färger! Min nästa layout kommer vara mer åt det romantiska hållet, missa inte det! Kramar från LillBlomman!

Inga kommentarer: