måndag 31 augusti 2009

Mera rea-varor!! Fast ändå inte...

Jaha, där fick man för att man ibland är en låååångsam scrappare, och att man faktiskt har lite annat man måste göra än att ta tid till att scrappa hela dagarna.... Tyvärr...
Jag började för några veckor sen med några lay-outer med det läckra (jul-)pappret Wassail från Basic Grey. Petra reade ut ett kvarvarande papper ur den serien.

Meeeen, nu när det äntligen var dags att lägga ut lay-outerna här, så... Ja, vad har hänt? Papprena är ju SLUT hos Petra!! Å ena sidan är ju det jättebra, men å andra sidan är det ju en smärre katastrof ;-), för nu kan ni ju inte köpa pappret efter att ha inspirerats...

Så nu har ni förstått att när rea-varorna är slut är dom verkligen SLUT. Så passa på medan de sista papprena finns kvar! In och kika i rea-kategorin och fynda! Innan de tar sluuut!!!
.............................................................................................................................................................
Jag vill visa att det går utmärkt att använda en hel del julpapper till andra lay-outer (och kort) än sådana med jultema.

Min ena lay-out är förvisso med vinter-foton, men jag tycker inte att den är julig!


Titeln är skriven med thickers från American Crafts som du hittar här!

Blommorna är Prima och bradsen i mitten är från Making Memories. De finns på rea i färgerna rött och brunt, här hittar du dom!
................................................................................................................................................
Den andra lay-outen är en enkel sak där jag klippt ut en ram ur det mönstrade pappret och gett det lilla fotot en bra fotomatta på ett enkelt sätt!
Texten är utskriven på självhäftande plast som man kan använda i skrivaren. Bra om man inte har en A3-skrivare och vill att det ska se ut lite som att texten är skriven direkt på lay-outen.
Texten handlar om när min minsting här i somras slog upp ögonbrynet och vi fick hälsa på farbror doktorn!
Blodet matchar ju perfekt med julpapprets röda nyans! (Ursäkta min smaklöshet... ;-)

In och shoppa rea-varor nu, tjejer!!!

1 kommentar:

Anette sa...

Åh såna fin LOs Ulrika!

Min favorit är (tyvärr) den där stackars Lukas skadade sig. Gillade verkligen upplägget på den LOn. Stilrent och lagom dekorerat!

Kram
Anette