tisdag 27 oktober 2009

En turkos jul!

Våga vägra rött och grönt! Jag blev lite fundersam när jag fick hem Inkido-papper i turkost, men med rätt papperskombinationer till så kan turkosa papper bli både juliga och lite gammaldags.

Här har jag använt Inkidos "Rand turkos", "Noter beige" och "Ruta brun".

Till detta kort vågade jag mig på att utgå från svart och vit cardstock som grund - kanske inte så klassiskt, men läckert! "Ängel turkos", "Stjärna turkos" och små snuttar av notpapperet som jag använde i det översta kortet blev mina val av mönsterpapper. Massor av Stickles, massor av svart chalk och som vanligt mina älskade "Trinket Pins" (de vita verkar vara slut i butiken, men det finns flera andra typer av nålar kvar...).

Jag har börjat pillra lite med pärlor, bara för att det är roligt. Visst passade denna lilla skyddsängel bra som dekoration? Den tog nog hela tre minuter att göra.
Tack för titten!
Kramar från Lillnettan


2 kommentarer:

BellaMio sa...

Sååå superduper läckert som bara du kan skapa!!! Jag blir alldeles förstummad...

Själv tar jag det säkra före det osäkra och skapar i rött fortfarande :)

Stora kramen till dig!

Ulrika sa...

Söt söt SÖT liten skyddsängel! Läckra färger på julkort!