lördag 21 november 2009

Ljusdekorationer

Hej!

Tiden springer på snabbt till första advent. Jag brukar pimpa lite ljus att sätta fram. Här är två av dem:

På detta ljuset har jag använt papper från Pink Paislees julserie Mistletoe & Co. Jag dekorerade med spets, en röd ros och blad. I det bruna sidenbandet har jag satt fast en "fragment" från Tim Holtz där jag gnuggat fast en liten rub-on som finns som tillbehör till Pink Paislees julserie.


På nästa ljus gnuggade jag en rub-on direkt på ljuset. (Då behöver man inte vara orolig för att något papper ska fatta eld).

Denna rub-on finns också på tillbehörspaketet till Pink Paislee-serien.

Jag ville "lattja" lite till så jag gjorde en egen ljusmanschett! På blommorna och bladen sitter ju små ståltrådar, och det är så enkelt att vira dem runt en ståltråd och klä med grön tejp!



Kramar från Christel

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Oj, så fint! Skulle behöva pimpa lite jul här hemma snart!