söndag 20 december 2009

Hallå i julstöket!
Ni har ju tid för lite pysslande mellan varven, väl?! Tänkte väl det!

Jag tänkte idag presentera en riktigt kul produkt som Petra har i sitt sortiment, Stickyback canvas. Det är helt enkelt ett självhäftande tyg som går att färga, inka, riva och slita i.
Bara fantasin sätter gränser, som det brukar heta.
Så här skriver Petra i beskrivningen för produkten på hemsidan:

-är syrafritt
-klistret fortsätter vara klistrigt även om du använder våta medium
-går att använda fönar på för att torka olika medium
-fäster på många olika ytor

Det betyder att du t.ex. kan embossa på tyget, måla med färg osv.


Så här ser förpackningen ut, i den ligger det 5 ark som är 12x12 tum stora.


Om du klipper ett litet jack och sen river av, så blir det en snygg effekt.
Man kan också klippa runt om, och sen dra loss lite trådar.




Här målar jag med akrylfärg ett ganska tjockt lager. Låt torka, och sen kan du stämpla valfritt motiv!

Här har jag använt Heidi Swapps mask och med hjälp av den distressat tyget.



Jag avslutade med att stämpla swirls inne i det stora hjärtat, och rita i konturerna på de små hjärtana.



Här har jag först målat tyget med beige akrylfärg, lite "slarvigt". När det torkat har jag sen dragit några penseldrag med en blå nyans.


När allt torkat kan man fästa bokstäver (American Crafts thickers) och söta blommor från Prima. Blommorna fästs lämpligast med glue dots

Hoppas jag kunde ge er lite inspiration! Lycka till med "kladdandet"!