måndag 25 januari 2010

Christel liftar Helen

Hejsan!
Måndag och ny scrapvecka!
Hoppas ni alla har njutit och scrappat mycket under helgen som varit. Jag har tyvärr jobbat men är ledig i 2 dagar nu så liiite scrap ska jag försöka "få till".
Vi i teamet har haft en utmaning som bestod av att lifta en annans DT lo och jag fick Helene. Helene och jag har lite olika stilar så en utmaning blev det verkligen. Jag föll för den här layouten: Här har Helen använt sig av maskning. Hon har maskat in hjärtat och stämplat i det. En superhäftig effekt som jag genast ville lifta. (tyvärr är jag inte så bra på att maska så jag gjorde mitt hjärta på ett annat sätt... Helen : Du måste visa mig nästa gång vi träffas hur du gör!) Så här blev min layout:
Jag fastande för det mesta på Helenes layout: hjärtat, titeln, doodling som inramning av hela lo:n. Istället för färgstänk har jag använt mig av halvpärlor. Jag är särskilt imponerad över hur Helene alltid använder sig av journaling. (något som jag har svårt för) Här har jag verkligen skrivit en lång journaling och det var jättekul. Tänk vad man kan lära sig av varandra och få lite tips och förändra sin egen stil lite genom liftning!
Papperna jag använt kommer från Petras reahörna. My Minds Eye French Flee Market.
Spetsen runt hörnet på fotot hittar du här, Blommor och blad kommer från Primas sortiment, Alabaster ,Homespun bittles , Mullbery Rose leaves.
Titeln har jag skrivit med rester från mina spill av thickers och bokstavs rubons. För att rama in hjärtat har jag lagt en sträng med Distress stickles Walnut stain.
Det var allt från mig idag.
Jag tackar för en rolig utmaning som fick mig att våga både doodla och skriva en lååång journaling direkt på min layout!
Kramar från Christel

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Supersnyggt!!!!

webmosterhelene sa...

Din tolkning är såååååå fin! Trogen min LO, men samtidigt så du! Coolt när man blandar "stilarna" så :-)

Nicole Martel sa...

oh wow, your layouts are beautiful!