lördag 9 januari 2010

Looking for Love

Hej på er! Busungen Petra skickade ut DT-paket med gott & blandat från äldre kollektioner (i väntan på allt nytt och läckert som kommer att rasa in till butiken lite senare) - en del papper matchade, andra inte alls. Vilken utmaning! Ja, det var bara att låta kreativiteten flöda...

Jag fick bland annat papper från Making Memories "Love Notes", alla hjärtans dag-papper om jag inte har fel? De jag fick har "kraft"-bakgrund (som i sådant där naturfärgat kvistpapper), vilket jag tyckte mycket om. Papperet som ni ser ovan (Cherry Blossom) har jag klippt till en vågig form som jag satte ovanpå ett svart cardstock klippt på samma sätt. Jag ville tuffa till det lite så jag valde limegrönt (!!!) som accentfärg.

För att "lugna ner" papperet lite precis bakom fotot så tog jag papperet Pillow Ticking, skar ut en bit och vände på det för att få en omönstrad kraftfärgad baksida, som en fotomatta. För att det ändå skulle hända lite så embossade jag den med Cuttlebugs embossingfolder "Swiss Dots" och dekorerade med grön pearl maker i nederkanten.


Som dekorationer har jag bland annat vingar och hjärta från Maya Roads "Wings & Hearts mini chipboard set" - jag har målat vingarna med vit Crackle Paint och därefter sotat dem med svart chalk. Hjärtat målade jag med röd akrylfärg och lackade sedan med Glossy Accents. Underst ser ni även Jenni Bowlins små delikata "Pearl Flowers" i nyansen "Cream Cheese".

För att få papperet att matcha lite mer med det gröna så duttade jag som avslutning i lite grön pearl maker i blommornas mitt. Klart!
Tack så mycket för titten! Glöm inte att gå in och kika i ScrapGalens reahörna - 50% rabatt på allt som finns där är inte fy skam!
Hälsningar från Lillnettan/Anneth

1 kommentar:

Ulrika sa...

Helt enkelt skitsnyggt!!!