fredag 5 februari 2010

Ett lite tuffare Alla hjärtans dag-kort!

Nu vet ju inte jag hur era gubbar är, men förra året gav jag min make ett väldigt romantiskt rosa kort på Alla hjärtans dag och han ömsom skrattade och ömsom gjorde kräkljud (tölp...) när han fick det. Vis av erfarenheten gjorde jag detta år ett lite tuffare kort i svart, vitt och rött med illgrönt som accentfärg.

Papperet som jag använt kommer från October Afternoons "Road Map"-serie och heter Sundowner Motel. Jag tyckte att det påminde om en punkig skotskrutig kjol... Jag skar till papperet, distressade kanterna rejält med min Edge scraper och chalkade lätt med svart. Sedan använde jag mina Spellbinders-dies för att göra ett "fönster" som jag täckte med OH-plast.

Som en rolig effekt torrembossade jag plasten först i en embossingfolder från Cuttlebug. (Swiss Dots heter den.)


Och så här ser insidan ut. Enkel men snygg tycker jag. Inkidostämpeln är embossad med klart pulver för att glänsa lite extra. Nu återstår bara att se om Älskling blir mer glad över detta kort!

Kram på er!

Anneth/Lillnettan

5 kommentarer:

Lotta sa...

Så himla snyggt!

Anonym sa...

Håller med. Om tölp alltså!
:-)

~ Sophia ~ sa...

Helt underbart kort. Utfärdar härmed liftvarning.... ; )

Cath. sa...

Han borde bli glad! Det är ju inte ett dugg rosa. Men supersnyggt!

Carina sa...

Riktigt snyggt kort! Ett kort som skulle passa min dotter perfekt. Liftvarning... Har dessutom det rutiga pappret liggandes sen en tid tillbaka.