tisdag 2 februari 2010

Julpapper på ett helt annat sätt!

Ni som hängt med har nog sett mig göra detta förut... Att använda papper till något helt annat än vad de är tänkta till! Alla hjärtansdags-papper till sommarlayouter, julpapper till trädgårdslayouter osv.
Den här gången har jag plockat fram mina "gamla" Pink Paislee julpapper Mistletoe & Co. och gjort tre layouter utan en enda tillstymmelse av julgranar, paket eller tomtar!
Så kan det gå!

Först ut några gamla foton på min yngsta pulsandes i snön.
Pappret jag använt är Santa's workshop, både fram- och baksida. Blommorna är från Prima, Homespun bittles heter de!
Titeln är skriven med American Crafts thickers Patchwork.

.............................................................
Nästa l-o går i bruna toner. Papprena heter Paislee postcards (brunt), och Joyeux Noel (svart).
Titeln är Heidi Swapps Center of Attentions chipboardbokstäver som jag chalkat bruna.
Blommorna är Prima från min egen samling, men du hittar liknande i butiken här!
Runt kanten på hela lay-outen har jag målat med akrylfärg!
.........................................................
Sist men inte minst, låt mig presentera min man!!
Han var väl värd en egen lay-out! Med färgerna i fotot tyckte jag att dessa Pink Paislee-papper passade alldeles utmärkt!
Det är fram- och baksidor på: Joyeux Noel, Paislee Postcards och Santas Workshop.
Bakgrundspappret heter North Pole, visst är det läckert!
Titeln är skriven med American Crafts thickers.
Tack för titten!
/Ulrika


1 kommentar:

La Vikinga sa...

Gillar idén med en massa cirklar!

Coolt!

La Vikinga