tisdag 16 februari 2010

October Afternoon

Hejsan!
Hur har ni det alla i vinterkylan???? Tycker ni som jag att det RÄCKER NU???!!!
Idag snöar det lite lätt här i Skåne (vilket det gjort nu de senaste dagarna) och man bara längtar till våren. Jag har egentligen ingenting emot snö, älskar att åka skidor, det blir automatiskt ljusare ute men nu har vintern varat tillräckligt länge.. Nu vill vi ha VÅR! Hade man bara fått se lite SOL så hade allt känts bättre! Som ni kanske sett så har Petra utökat sitt sortiment i webshopen och i dagarna har det kommit in MASSOR av PRIMAvaror. Ett annat återkommande favoritmärke som Petra brukar ta hem är October Afternoon. Måste erkänna att OA papperna inte alls föll mig i smaken först men efter att ha varit DT ett tag på Scrapgalen så har mina kollegor "smittat" ner mig så nu är jag också ett OA fans! Här har jag skapat en layout med papper från serien Report Card :

Fotot på min dotter Emma är från ett besök på Bäckaskogs Slott. När vi gick inne i slottssalarna hittade Emma ett litet fönster där man kunde kika ut över den underbara slottsträdgården.
Som vanligt har jag edgat till kanterna och inkat in dem med chestnut Dark Brown. Emellan de 2 papperna har jag sytt fast lite gamla boksidor. Spetsen och bladrankan är från mina egna gömmor.
De små söta turkosa fjärilarna hittar du här och buketten har jag gjort med jättefina handgjorda pappersrosor med tyll i.
Här ser ni en liten närbild på min lilla bukett. Jag har satt fast små roslöv och några grässtrån i buketten sedan knöt jag ihop allt med en liten sidenrosett.

Det var allt från mig idag. Nu ska jag kasta mig över mina Primapapper som landade i min brevlåda igår!

På återseende!
Kram från Christel

3 kommentarer:

Lena sa...

Jösses, vilken fin LO. Supergullig i underbara färger.

Annlouise sa...

Alldeles ljuvlig!!!

//Annlouise

Ulrika aka LillBlomman sa...

Alldeles, alldeles underbar! Tycker att du jobbat otroligt fint med OA papperna!