onsdag 28 april 2010

Dubbelt så kul!

skrivet av Ulrika

Ja, Petra vet vad jag vill ha och vad jag behöver! Då och då kommer det en långtradare hem till min gata och levererar några nya kartonger med dt-material som jag får skapa av! ....in my dreams...

Nå, Petra är en generös och klok dt-mamma som gärna ger oss både såna papper som är typiskt för vår respektive stil, men också ibland sånt som är en stor utmaning att skapa av!

Denna gång visar jag papper från en serie som det skriker "Ulrika" om! Passar utmärkt till mina fotografier av mina två tuffa söner!


Denna vecka är ju dubbelt så bra eftersom ni kommer få se en del dubbel-layouter! Jag har gjort en del sådanan genom åren, men alldeles för sällan!

Denna gång har jag använt små foton, men annars är ju den stora fördelen att man på en dubbel kan klämma i med himla många 10x15-foton!

Pappret kommer från Adornits serie Rough and Tough, och detta heter All geared up. I övrigt har jag använt Bazzills cardstock, både ljusblått och vinrött som jag tycker passar bra ihop med Adornit-pappret!

Detaljbilder: Här ser du tydligt hur jag höjt upp de blå "knapparna" med 3D-kuddar!

Det fina mönstret på Adornit-pappret!

Tack för mig för denna gång!



2 kommentarer:

Christel sa...

Jättefin, Ulrika!

Lillnettan sa...

Vad duktiga alla är! Roligt! :-D Har just lyckats få klart min egen... *pustar ut* Det var ju inte så svårt som jag trodde!