måndag 31 maj 2010

Flyga drake

skrivet av Ulrika

Jag kommer aldrig få nog av October Afternoons underbara papper och dekorationer!
När jag såg den här nya serien Fly A Kite var det bara att plocka fram några färgglada foton och sätta igång!

Det var ju dags att göra en ny presentations-layout.
Jag gjorde denna av de läckra papprena och dekorationerna. Men jag är faktiskt lite kluven... Hmmm... Tycker att den är lite för enkel och ren i designen, känner att jag skulle kunna anstränga mig lite mer... fast å andra sidan är det ju min stil, den enkla...
Jag vet inte, dyker det upp någon annan idé kanske det blir en ny presentations-layout ganska snart igen!


Material:
Kraft-färgat cardstock, övriga papper från Fly A Kite, de heter Lemonade och Ice-cream. Jordgubbarna är stickers från detta ark. Textkortet har jag lånat från ett ark i serien Thrift Shop, nämligen detta! Bokstäverna har jag dessutom lånat från en "gammal" O.A.-serie, Road Map.

..............................................................

Nu ska ni få veta vad jag gjorde med det som blev över när jag klippte i det färgglada Ice-Cream-pappret du ser ovan!
Titta noga, du ser ju att det är kanten runt om den kraftfärgade cardstocken, eller hur?!


En lay-out med ett riktigt somrigt foto av ena sonen i vår älskade pool!
I övrigt har jag använt blom-stickers och blombård från arket Shape Stickers,
Bokstäver till titeln från arket Schoolroom alpha, och småbitar från papprena Dandelions och Lemonade.
Det är också av pappret Lemonade jag skurit ut rutan under titeln med hjälp av min Slice.
Textremsorna är utskrivna på vitt papper och sedan duschade lite lätt med mist. Jag har använt ett annat märke än det som Petra har i butiken, men låt mig föreslå Tattered Angels i kulören Lemon Zest för samma effekt!

Nu är det dags för en glass i solen!! Mmmmm....


Inga kommentarer: