lördag 1 maj 2010

Maj månads utmaning!

Maj månads utmaning - tema prinsessbröllop!
I juni gifter sig kronprinsessan Victoria äntligen med sin älskade Daniel, det finns det nog ingen som har missat vid detta laget?! ;-) Det är ju inte varje dag som vår kronprinsessa gifter sig så vi på Scrapgalen tänkte att det här måste vi ju fira med en speciell utmaning så här lite i förskott!
Utmaningen består sålunda i att du skall skapa någonting som har med kronor eller slott på ett eller annat vis. I övrigt är tolkningen fri och vi belönar uppfinningsrikedom!
Vi vill ha ditt bidrag på blog@scrapgalen.se senast den 31:a maj, klockan 23:59.
Vinnaren utses genom röstning av Scrapgalens designteam och presenteras i bloggen under första veckan i juni.

1:a pris: ett presentkort värt 300 kr att användas i Scrapgalens webbutik!



Och här följer lite inspiration:
Lillnettan:

Ett hett tips om ni vill göra det lätt för er i tävlingen är att använda Adornits Princess Collection - måånga fina papper med prinsesstema, både söta i rosa och lila och lite tuffare i svart, vitt och grått. Jag har gjort en LO helt i svartvitt, med papperen Princess Starbursts och randiga Princess Motif. Det senare har jag skurit i remsor, stansat med Martha Stewarts Doily Lace-stans, chalkat och därefter vikt så att remsorna blev som en plisserad kjol. Idén har jag fått från min duktiga vän Bellamio.

De flesta dekorationerna är privata, men jag vill slå ett slag för alfabetet Bliss med vita glitterthickers. Såå snyggt, diskret men ändå läckert!

Här är ett litet enkelt kort med ytterligare ett papper från samma serie, Forever a Princess. Jag har också använt en söt stickers från setet Little Princess Stickers samt de lite coolare Dymo Alpha.


Ulrika:



Denna layouten har jag gjort med ett enkelt vitt cardstock i botten och jobbat med tygpappret ur serien "Dear Lizzy" från American Crafts. Sedan har jag dekorerat med en stor krona, utskuren med min Slice, virkade blommor ur "Dear Lizzy", en "paper doily" från Little Yellow Bicycle "Fresh Print Clothesline" samt thickers och ett minialpha från My Little Shoebox.




Jag gjorde även två kort enbart i cardstock med kronor utskurna med min Slice (fantastiskt användbar ;-) ) och lite bling som dekoration.

Stort lycka till önskar

Petra med DT


Inga kommentarer: