onsdag 2 juni 2010

Femtiotalskärlek med Will he B the 1!

Skrivet av Anneth/Lillnettan

Jag har just kommit hem från en liten love weekend med min make, och vad passar då bättre än att fortsätta i samma tema och presentera några riktigt kärleksfulla alster för er? Jag har arbetat med några papper ur Nikki Sivils serie Will he B the 1 - tuggummifärger i rosa, gult och brunt. Ena sidan är ofta "vanlig" medan baksidan innehåller många detaljer att klippa ut om man så vill. Köp två papper av varje och du har mängder av dekorationer som matchar!

Jag får känslan av ung, lite oskyldig kärlek när jag ser dessa papper - ni vet, hålla handen, sitta och dela på en milkshake ihop, rista in varandras initialer i ett träd... Här har jag utgått från papperen Love Doodles och He Loves Me, och även klippt ut gula biljetter ur You're the Ticket, cirklar ur Date Night Strips och milkshakes ur Date Cutie Cut-Ups. Bokstäverna är överdragna av diagonalrandigt tyg med lite manchesterkänsla och heter Delight fabric Alpha.


En layout i A4-format ser ni här - "Min stora lycka är du". Här har jag använt andra sidan av papperet Love Doodles (som faktiskt har ett eget namn, Sunday for 2) och baksidan av Date Night Strips, som heter Crossing Paths. Kyssmunnarna kommer från papperet Hot Lips. En enkel LO i härligt mjuka färger! Glitterthickersen heter Bliss och finns även i ljusblått. Ni har sett samma alfabet på många av mina alster, men det är för att det 1) är snyggt och 2) räcker läänge för att det har så många vokaler.


Och till sist ett enkelt kort där jag klippt ut flera bilder från papperen jag nämnt ovan.

Det mesta blir roligare med 3D-kuddar...

Det var allt för mig idag, välkommen tillbaka och glöm inte att kommentera oss här i bloggen om du ser något du gillar! Vi blir så glada över lite respons!


Inga kommentarer: