måndag 14 juni 2010

Kort om kort

Skrivet av Ulrika

Idag kör vi kort-tema!
Från att ha varit bara bara bara scrappare för några år sedan, har jag börjat göra fler och fler kort!
Kommer till och med på mig själv med att ibland shoppa papper bara för att de passar så bra till kort! ;-)

Materialet här är October Afternoons serie Thrift Shop, som jag aldrig kommer tröttna på!
Kortstommarna är Bazzills cardstock, vitt och kraft-färgat. MYCKET användbart!




Här har jag använt det randiga pappret Needs Paint, underbar färg, eller hur?! Skrivmaskinen är ett enormt klistermärke från arket Shape Stickers. Istället för den lilla text som stod där (på engelska, grrr!!), så skrev jag min egen lilla text och täckte på så sätt över den engelska! Jag använde Adornits Tiny Alpha.

......................................................

Det här kortet har det 70-talsinspirerade mönsterpappret Collector's Item som bakgrund.
Sedan har jag använt min Slice för att skära ut två scallopkantade cirklar i olika storlekar.

Det mönstrade pappret heter Good Junk. Ovanpå det en telefon från arket Shape Stickers.
Bokstäverna är också October Afternoons och heter Mini Market Stickers.

.......................................................


Sist ut för idag ett kort med resetema. Vet inte riktigt när det kan komma till användning... Förslag mottages tacksamt!
Pappret heter Great Find. Ovanpå det en scallop-cirkel utskuren med Slicen och med små duttar av Pearl Maker, nyansen Cream. Dessutom det läckra kamera-klistermärket från arket med Shape Stickers.


Tack för mig!


/Kortmakaren Ulrika


7 kommentarer:

SaraG sa...

Smart att täcka över texten på skrivmaskinen med egen text sådär :)

Päivi sa...

Härliga kort! Synd att jag missade dessa otroligt läckra stickers när jag gjorde min beställning nyligen...

Ulrika sa...

Tack, tjejer!
Du Päivi, Scrapgalen har ju fraktfritt för beställningar över 100 kronor, så det kostar ju inget extra att beställa en gång till! Passa på att fylla på cardstock-förrådet t.ex. så kommer du nog upp i 100:-

Ellis sa...

Vilka snygga kort! =)
Kram Elenor

La Vikinga sa...

Gillar alla tre korten!

Jättefina blev de - gillar "handskrivet" med bokstavsstickers!

La Vikinga / Charlotta

Cath. sa...

superduperläckra kort!

Lillnettan sa...

Instämmer i lovkören - ovanligt lyckade, snygga kort!