tisdag 8 juni 2010

Thrift shop

Skrivet av Ulrika

Jag tänkte visa mer från October Afternoons serie Thrift Shop!
Jag har gjort kort och lay-outer och visar mer än gärna upp hur lätt-scrappade papprena är, och hur kul det är att jobba med dem!

Först ut två kort.
Kortstomme av vit Bazzill cardstock. På det det läckert randiga Needs Paint, jag tror att det är mitt absoluta favoritpapper i serien!
Scallopcirkeln är utskuren med min Slice. Klistermärkena är från stickersarket Shape Stickers. Bokstäverna är thickers från American Crafts som jag chalkat. De heter Delight och har en tyg-struktur som är lätt att färga in!


..........................................................

Det här kortet har jag gjort med hjälp av papprena Near Mint (gul-rutigt) och One-Of-A-Kind (text-mönster) från Thrift Shop. Det andra gula pappret man anar i bakgrunden är Dandelions från serien Fly A Kite, också October Afternoon såklart!
Den söta fågeln är ett klistermärke från det här stickers-arket, också inlånat från Fly A Kite.


...........................................................


Sist men inte minst, en lay-out. Min allra första i storleken 6x12!
Jättekul att arbeta i andra format, lova att ni prövar det!
Börja med att skära ett 12x12-papper på mitten, sen kör du!! Man får lätt plats med ett 10x15-foto, men här har jag använt ett mindre.



Materialet är: Pappret är Needs Paint, både fram- och baksida. Rub-ons längst ut till höger som heter Border rub-ons. Titeln är skriven med American Crafts läckra thickers som heter Emerald. Jag har också använt de söta små Tiny Alpha Christmas.

Under fotografiet sitter ett band och en blomma från Dear Lizzy-serien (American Crafts). Blomman hittar du här, och bandet här!

De söta små vita blommorna är från Storyteller, och har en söt liten röd rhinestone i mitten från Kaiserkraft.


Tack för mig!


Inga kommentarer: