onsdag 22 september 2010

BoBunnys tuffa Whoo-ligans

Skrivet av Ulrika

Igår visade Christel vacker julinspiration, idag backar vi lite till Halloween!
Den här tiden på året ramlar det in papper och produkter till båda dessa högtider.
Jag älskar BoBunny, och jag gillar skarpt deras nya serie Whoo-ligans!
Vi "firar" dock inte Halloween alls hemma hos oss, så jag har inga såna foton att scrappa.
Men jag hittade några passande foton ändå!


Material: Papprena Madness, Grrr och Batty ur vilket jag klippt fladdermusen och träden.
Titeln är skriven med American Crafts thickers med underbar yta, Nutmeg.
.
Jag gjorde också en egen liten blomma. Lätt som en plätt! Jag skar ut en rund bit papper och klippte sen en spiral in mot mitten. Sen rullade jag ihop blomman!
Om ni inte har sett nån tutorial på den här typen av blomma förut, kika på den här videon på Youtube så förstår ni precis! http://www.youtube.com/watch?v=BZ7iHcLmQak 

På den här layouten har jag jobbat med 3D-kuddar som jag fäst raden med träd och fladdermusen med.

Jag plockade fram en vit penna också, som jag drog strecken med.
Snygg effekt ihop med det svarta, tycker jag! Inkessentials vita penna hittar du här!

...........................................................................

Visst hinner vi med en layout till idag?!
Jag har här jobbat med det snygga pappret Spooky Die-cut, kolla den härliga turkosa färgen!

Innan jag fäste något på pappret blandade jag lite svart akrylfärg med några droppar vatten. Därefter doppade jag en pensel i färgen och stänkte mot pappret. Därav de svarta prickarna... ;-)
Kolla in de söta och färgglada min-bokstäverna! Adornit har gjort det igen! Tiny Alpha Halloween heter de såklart!

Bokstäverna i titeln är desamma som i den översta layouten, men här strödde jag på YouDo:s glitter eftersom jag ville ha dem i en annan färg! Jag smetade bara på lim och hällde på glitter! Lätt som en plätt!


De här söta figurerna klippte jag ur pappret Madness. Jag fäste dem med 3D-kuddar lite omlott!
Det lila pappret som jag använt som fotomatta heter Batty.

Hoppas jag kunde hjälpa till med lite inspiration!
Kram på er!



1 kommentar:

Christel sa...

Båda layouterna är jätteläckra! Dina foto matchar alltid så bra med papperna!