torsdag 9 september 2010

Miranda kurar skymning



Skrivet av Catta:
Hej på er alla goa pysselgalningar!

Butiken flödar över av härliga nyheter i pappersväg men jag tänkte envisas med att göra lite reklam för en serie som varit med ett tag: Echo Park- Sweet Summertime! De här papperna kan man vrida och vända på och kombinera på alla möjliga sätt! Det är med andra ord väldigt lätt att få inspiration när man sätter igång och pysslar med dem!

Miranda kurar skymning med en bra bok. Ett kort till någon som kommit in på en utbildning eller flyttat hemifrån kanske?


Jag använde fram- och baksidorna av Flower Garden, Pinwheels och Cool Treats och skapade en lite retro-inspirerad inomhusmiljö med en soffa, soffkudde och vas med "blommor" som jag klippte ut ur mönsterpapper. Texten skrev jag för hand.

På soffan sitter Miranda och myser med sin bok en kulen höstkväll. "Miranda med bok" är en av stämplarna i kollektionen "Skymning Design" som endast finns att få tag i hos Scrapgalen.

I butiken finns en trädbakgrund man kan använda till henne, men den här gången fick hon sitta på en soffa... och om du var med på tidigt 80-tal kanske du gör samma association som mig när du tittar på den regnbågsfärgade soffan? Ledtråd: Na-na-ni-na-na-na-na...
Just precis, barnprogrammets "Dagens Boktips"! ;)

Ha en mysig höstdag!
Kram Catta


1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Kanonläckert!!! Gillar verkligen hur du byggt upp miljön runt motivet!