fredag 24 september 2010

Primas Jack

Idag är det dags att visa min variant för pojkar skapat av Primas Jack n´Jill. Jag brukar inte använda så mycket urklippta figurer på mina kort men det var verkligen superkul att jobba med den tekniken! Jag har använt ungefär samma färgskala som på mitt Jill kort men har även lagt till lite brunt på detta kortet.

Här är han då, den söta Jack! Och han har med sig sin hund också. På mitt kort har jag använt Green fields som jag klippt hund bården från. De små blåa fjärilarna har jag klippt ut från Ode to joy. Jack kommer från pappret Sugar skies. De lite mer knallgröna scalloped bårderna kommer från en annan av Primas nya serier som också finns hos Scrapgalen. serien heter Road trip och pappret jag använt heter Open Road.
Jack och de små fjärilarna fäste jag på en ljusbeige Tag.

Den lilla hunden kommer också från pappret Sugar Skies, även den sitter på 3d kuddar. Här ser ni också lite av mina sömmar som jag sytt på maskin.
Hoppas att jag kunnat inspirera lite att skapa kort av Primas Jack n´Jill nu!!! Nästa vecka tänkte jag visa en layout gjord med samma serie, så missa inte det!!! Många kramar från LillBlomman!


1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja men gud så gulliga kort, de två!!! Mycket bra inspiration att klippa i de där underbara papprena! Tack!