fredag 3 september 2010

Tonårigt grattiskort med Artisan Elements och October Afternoon

Skrivet av Anneth/Lillnettan

Hej på er! När ni läser detta schemalagda inlägg sitter jag nog i bilen på väg tillbaka från en underbar semester hos mina föräldrar på västkusten. Eftersom det är helt normalt att packa med sig mer scrapsaker än kläder (host) så blev jag inte det minsta ställd när min svägerska i huset bredvid ringde och undrade om jag kunde göra ett grattiskort till en sjuttonårig tjej.

Jag tycker det är trist att så fort man hör "tjej" tänka "råååsa" och plocka fram alla sina blommor och spetsar. Här har jag i stället skapat ett ganska så vuxet kort i svart, vitt, turkost och lite dämpad orange. Några blommor blev det ändå förstås!


Jag har använt mig av ett fint papper från October Afternoons Fly A Kite tillsammans med pärlglansig svart cardstock och vit lyxig cardstock med linnestruktur från mina egna gömmor.

Lite stämplar med "visdomsord" och en cool Artisan Elements-ram infärgad med glimmer mist i den guldiga och lite murriga nyansen "Sunflower" (tyvärr slutsåld för tillfället). Jag torkade av färgen efter några sekunder så att de upphöjda partierna är ljusare. De nedsänkta partierna är även dekorerade med glitterlim. Pearl Maker i mitten av blommorna förstås.

Insidan fick en liten textstämpel från Vilda Stamps (snart i en butik nära dig), två fjärilar och mer Pearl Maker.

Tack för titten!


3 kommentarer:

MMS sa...

Fint kort!!!

Ulrika sa...

Riktigt snyggt kort! Snyggt med stämpelmotiven, färgkombon och den läckra Artisan elements!

Christel sa...

Supersnyggt!