onsdag 13 oktober 2010

Jul i vårt hus... Typ...

Njae, än är det 2 månader kvar till lucia och ytterligare några veckor till innan det är jul. Men faktum är att det börjar trilla in fina, underbara, ljuvliga julpapper och dekorationer i shoppen nu så det är dags att börja fylla på förråden inför årets julkort eller kommande fotografier. Eller har du kanske inte scrappat om gångna jular?! Hög tid :-)

Petra skickade mig ett kanonfint blandat paket och där ingick bland annat vackra julpapper från Inkido med lite vintagekänsla. Jag är ju ingen riktig vintagescrappare, utan scrappar på mitt sätt även med dessa papper och dekos såklart . Jag formligen älskar det prickiga pappret med änglar på och skulle vilja ha åtminstone 1-2 till av det ;-)


Blandade små påsar med diverse dekorationer är skoj att jobba med. Julblommorna från Prima var något för skarpa i sin röda färg, men jag har tonat ner den lite med mörkbrun fluid chalk. Jag har även använt chipboardknappar från Jenni Bowlin med lite vintagemotiv, så fantastiskt söta...


Fjäril på en jullayout?! Såklart kan man ha det, gillar man fjärilar och de passar i färg - varför inte?! Och så gillar jag kontrasten med att fjärilen är vit med röda prickar mot papprets motsatta effekt :-) Fjärilen är i vellum - ett lite genomskinligt papper - och kommer från Jenni Bowlin, skumdekorationerna heter Artisan Elements och kommer från Pink Pailsee (som jag för övrigt inte alls målat denna gång utan låtit vara i sin vita ursprungliga färg) och en liten miniros från privata gömmor, men liknande från Storyteller hittar du HÄR.


Visst är det dags att börja ladda inför julen? Så smått iaf?! Skapa lugnt, oavsett om du scrappar fjolårets fotografier eller om du är på G att skapa kommande juls julkort. Det finns MASSOR med fint i shoppen, så in och kika nu!

1 kommentar:

Lillnettan sa...

Sötaste nissen! :-D