lördag 30 oktober 2010

Väggdekoration

Skrivet av Christel:

Hejsan!
Då var det lördag igen! Veckorna springer på fort nu, snart är det jul!
Idag tänkte jag bjuda på lite altrat. Jag har gjort en väggdekoration som pryder en liten vägg i min hall. Som utgångspunkt till min väggdekoration har jag använt chipboardplattor från My Minds Eye, Lost and Found. Man ska väl egentligen använda dessa till minialbum men fantasin sätter inga gränser och jag har skapat många minialbum så jag ville hitta på något annat denna gången. Ni ser väggdekorationen upphängd på sin plats i hallen här nedan: Chipboardplattorna är redan färdigklädda och fyllda med glittrande swirls så det enda jag behövde göra var att hitta några lämpliga foton och dekorationer!
En liten spillbit från Lost and Found och några remsor med wellpapp fick bygga upp fotot.
Jag hittatde en liten dekorationsklädhängare i mina gömmor som jag använde som upphängning.
Swirls från Prima och blommor och blad från Prima samt några rosetter sedan var det färdigt:
För att binda ihop de båda sidorna har jag fäst ett brett sammetsband bakom chipboardplattorna:
Som avslut på väggdekorationen har jag hängt några pärlor och kedjor.Små söta charms i form av en hängare blev en läcker detalj:..........................................................................................................................................................................
Nästa alster som jag vill visa är ett kort till en som precis tagit körkort.
Stämpeln som jag använt är en dubbelstämpel från Vilda Stamps. Egentligen är det en bröllopsstämpel då orginalet har skrammlande burkar efter sig (som jag här klippt bort) men denna stämpel har många användningsområden, speciellt till killar! (ofta saknar jag stämpelmotiv till killar då de flesta jag har är alldeles för puttinuttiga men denna är PERFEKT!)
Papprena jag använt till kortet kommer från MME Lost and Found, Portobello Road.
Vilda Stamps har en massa användbara textstämplar också som tex. denna jag använt:
Jag tycker om att klä insidan på kortet också och här har jag även dekorerat med stickersdekorationer från tillhörande ark till papperskollektionen:
Övriga dekorationer som jag använt är en läcker blomma från Prima med fjädrar, nyckel från Tattered Angels och en metalldekoration från Kort og Godt.
Spets och band är privata. Baksidan på kortet ser ni nedan och här ser ni också del 2 på dubbelstämpeln! Bilen susar iväg i full fräs! (Hoppas bara att föraren håller hastigheten!!!)Japp, nu var mitt långa inlägg slut! Jag hoppas att jag inspirerat er till att scrappa idag (det är ju faktiskt lördag ;) och lämna gärna en liten kommentar så blir jag jätteglad!



Kramar från Christel

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Jag gillade din halldekoration, det är inte helt omöjligt att det blir en sådan likande dekoration på tjejerna i vår hall, det finns ett par bra väggar för det.