tisdag 16 november 2010

Hoopla Glitz!!!

Layouten som jag visar idag har skapats med massor av glädje och faktiskt lite tacksamhet! Tacksamhet över att jag får hem inspirerande kit och att jag får lov att skapa för Scrapgalen! Glädje över att jag fylldes av inspiration, kreativitet och mod när jag satte igång med denna layouten! För en gång skull så bara började jag! Inget tänk, inget testande utan bara pang på Rödbetan så att säga! Och jag måste säga att det var skitkul!!! Lager efter lager växte fram och materialet är underbart att skapa med!!! Hoppas att ni också kan finna samma inspiration som jag fick av Glitz nya fantatsiska serie Hoopla!!!

Som botten papper använde jag pappret ZEBRA som redan var distressat perfekt som bakgrund. Sedan tog jag fram mina Studio akrylfäger och målade två fält med nyansen Classic Teal som blev en snygg bakgrund till övriga dekorationer! Bakom fotot har jag använt ett bokark/Paperlayers och pappret Frames bak och framsida!

Uppe i mitt vänstra hörna byggde jag sedan vidare på mitt färgfält med en stämpel, en bit av en overlay ram, liten bit av metallic rub-ons, blommor, bling och bokstäver.

Under min titel stämplade jag med samma stämpel som bara är så snygg!!!! Ett tips är att klippa bitar och rubba fast från arken med Rub-ons från Glitz. Då får en du en lagom slarvig effekt! Här har jag också använt en stickers i starka färger för att bryta av lite. Jag gillar att skapa kontraster på mina layouter och på den här fick det klart röda agera den avbrytande kulören. Fireberry Thickers från Dear Lizzy serien blev också en cool effekt!

Den lilla Ägg gubben är väl en typisk amerikansk seriefigur men han blev väldigt söt sittande på stickers ringen! Bakom blommorna satte jag den delen av overlay ramen som blev över från mitt övre hörn. Visst är det tokläckar papper och dekorationer!!!! In och shoppa lite nu och vi ses väl på julmyset? Håller tummarna! Många kramar LillBlomman!


1 kommentar:

Lina sa...

Vilken härlig LO!