torsdag 30 december 2010

En canvas till champagnen?

Skrivet av Catta:

Snart börjar nedräkningen! Nu är det inte många timmar kvar på 2010 och många har påbörjat förberedelserna inför nyårsfesten. Är man bjuden på fest vill man ju gärna ha med sig något, kanske en blomma, en flaska vin eller champagne. Här kommer tips på enkelt pyssel att piffa till sin gå-bort-present med.



 Ett altenativ till "flaskkort":


Närbild på min flaskdekoration:


Materialet jag använt är en blandning av DT-material och eget från Scrapgalens butik samt från mina privata gömmor:
* Turkos fjäril
* Canvas-rundel. Med hjälp av en stoppnål trädde jag fast organzabandet på baksidan.
* Stickles (glittelim) i guld och brons
* Tags utklippta från Pysselgummans julpapper (slutsålda) som jag satt hjärtformade öljetter på. Kanten är fögyld med Stickles.
* Utstansade stjärnor
* Charm i metall
*Organzaband. Petra har massor av fina band här.
* I mitten av blomman sitter en vacker knapp med blingsten i mitten, Vintage Sparklers heter den och kommer från Webster´s Pages.

Sådär! Dags att lägga skumpan på kylning, imorgon smäller det!

Gott Nytt År!
Catta

Inga kommentarer: