onsdag 15 december 2010

Gnistrande jul med Skymning Design

Skrivet av Catta:

Hej på er!

Ni har väl inte tröttnat på snö och is ännu? Jag hoppas inte för här kommer en portion med just detta! Idag har Miranda från Skymning Design gått på promenad ner till sjön. Stora snöflingor dalar till marken och snön  gnistrar och glittrar. En snöflinga landar på Mirandas hand och hon beundrar den. Hon stannar framför sjön där isen ligger så blank att hon kan spegla sig i den.

Men nu ska jag inte berätta sagor utan berätta vad jag använt för material till det här kortet! Jag blev nyfiken på vad man kunde göra med Inkidos söta julkollektion "Candy Tree" och beställde några av arken från shoppen och jag var så ivrig när jag äntligen hade tid att sätta mig med dem, de är ju så härliga! De kanske inte är så traditionellt juliga i färgerna, men väldigt vintriga och väldigt fina. De finns både i ljusa och lite dovare pasteller. Bakgunden har fått kanterna chalkade i rosa och grönt.

Stämpeln  "Miranda med snöflinga" och märket Skymning Design finns bara att få tag på här hos Scrapgalen. Runt om Miranda har jag lagt snö med en "snöpenna". Sedan trollade jag fram lite iskristaller med silverfärgad "Stickles". Motivet är målad med akvarell på tub.


För att det ska se ut som om det ligger is på sjön har jag täckt den med "Glossy Accents" och "Crackle Accents". Och till sist sprayade jag lite skimmer över alstret med  ljust guldfärgad "Glimmer Mist" från Tattered Angel och pyntade med lite blommor med iskristaller på. Exempel på frostade blommor hittar du här!

Som ni säkert redan lagt märke till är ju inte spegelbilden speciellt  korrekt, men vad sjutton, man får väl ha lite fantasi! ;)

Tack för titten!

Kram! Catta

Inga kommentarer: