måndag 27 december 2010

Lost & Found: redo att flyga!

Skrivet av Catta:

Hejsan!
Hoppas ni haft en härlig julhelg!

Har ni sett den vackra kollektionen "Lost & Found" från My Minds Eye? Den är underbar! Och just nu är det dessutom REA på dessa papper, skynda dig så du inte missar dem! Jag fick ta del av serien med detta papper:
Market Street-Adore- Fly Away

Något som inte syns så tydligt på bilden är att vissa av swirlsen, texten och vissa andra linjer är vackert glittriga! Av detta skapade jag ett kort till en kollega på jobbet som fått en ny tjänst. Tyckte temat på pappret var perfekt för kortets budskap! Jag hittade på en egen liten vikning där framsidan är som ett lock fastsatt med tre cardstockremsor. Framsidan är lite mindre än insidan så det ser ut som framsidan har en extra ram omkring sig.

För att få med lite extra bling stansade jag ut stjärnor ur bakgrundspappret att dekorerade med. I kontrast till papprets glittiga detaljer blandade jag in lite ruffiga papper från Glitz Design i dekorationen: stämplade och utklippta tags, remsor för text och vingar och Glitz snygga, mörka papper fick även vara med under bakgrunden och kika fram genom rivna hål.  Den bruna etiketten är stämlad på härliga kort av "kraft".

Framsidan:


Till texten använde jag mörkbruna, runda stickers från Glitz Design. Och det är nästan för bra, men det är faktiskt rea på Glitz-kollektionen också! Rosen från Prima Marketing är vackert frostat och finns i butiken här.

Insidan:


På insidan sitter mer hemmagjorda tags av cardstock, kraft, och bakgrundspappret från Lost & Found.

Journaling-kortet från Glitz  är en tidrapport med den rätta vintage-känslan, och, ja, den smälter ju in rätt bra i temat den med! Lite extra bling på blommor och vingar fixade jag snabbt och lätt genom att droppa på "Glossy Accent" och strö löst glitterpulver på detta innan det torkade.

God Fortsättning!


Inga kommentarer: