fredag 17 december 2010

Några snabba juletiketter!

Här hemma slås det in julklappar för fulla muggar! Hur ligger ni till? Jag brukar tycka att det är skoj att göra egna etiketter till julklapparna men de får INTE ta så lång tid att göra då de oftast hamnar i papperskorgen efter paktetöppningen! Här kommer några enkla tips på vad ni kan göra!

1. Jag har målat en canvas cirkel med vit Studiofärg och sedan rubbat dit en Melissa Frances krans. Färglagt den med vattnig Akrylfärg. Ett band och så var den klar!
2. ATC kort som bas sedan har jag målat ett hjärta i rött. Jag knöt ett band runt och dekorerade med två snöstjärnor från You do.
3. Ännu ett ATC med rödmålat hjärta! På denna har jag rubbat dit en pepparkaksgubbe och pyntat med Lussebullar.
4. ATC kort som jag rundat hörnen på. Kladdat lite Gesso för att få basen ljusare, stämplat God Jul, knöt en rosett runt. Sedan dekorerade jag med chippisfjärilar och en blomma med en lyxig mitt i! Klart!!!

Detta blir mitt sista inlägg innan jul så jag passar på att önska en Riktigt God Jul!!!

Inga kommentarer: