lördag 15 januari 2011

Årets första LillBlomman inlägg!

Lite lätt ringrostig efter ett långt juluppehåll är jag tillbaka med årets första inlägg från mig! Mina kollegor har ju redan börjat fylla våran inspirationsblogg med härliga alster och jag hoppas ni känner er redo för en vår med Scrapgalen gänget!

På 2011 års andra dag var vi och matade fåglarna vid Edsvikens vatten! Det vintergråa vädret och Viggos overall inspirerade mig att jobba med både kalla grå färger och guldigt bruna. I botten har jag använt ett papper från Glitz serie Vintage love. Pappret heter Vintage Love-Letters. Jag lade utstansade snöflingor runtom på pappret och sprayade med mist i guldig nyans. Jag använde även de som jag använt som mallar sedan på layouten. De var då gyllene och fina. Några snöflingor i blått med de fina stora bradsen från Lost and Found fick också dekorera min layout.

Jag har också använt Glitz coola guld rub-ons lite här och där. Lite av mina dekorationer har tagit slut under julrean men liknande brads hittar ni här! På min layout har jag ockaå använt papperna Sparrow-Zebra och ett papper som tyvärr är slut.

Glitz har en mängd fina och stora die-cuts figurer och jag har använt två olika på min layout. Här hittar ni en sådan förpackning! De innehåller många olika och känns väldigt prisvärda! Små biljetter kan man aldrig ha för många av tycker jag! De är så fina att sätta lite här och där. Just dessa kommer från Pink Paislee och man får en hel rulle!
Många kramar från LillBlomman!

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Den här var helt i min smak!!!! Vad gäller design, färger och som helhet