lördag 22 januari 2011

Detta var kul=)

För ett bra tag sedan skickade Petra med mig Alco Inks för att testa. Dom har legat fint på hyllan och väntat och väntat..... Jag trodde nog att det skulle vara bökigt och svårt att skapa med dem, men det var det inte! Som ett första försök har jag skapat mig en bakgrund för en layout med Alco Inks och XL Clear shape. Enkelt men mycket effektfullt och mycket svårt att fota.



Först droppade jag Alco Ink i olika färger (currant, wild plum o stonewashed) på Applicatorn/Applicator felt och stämplade in hela Clear Shapen. Därefter hällde jag på lite Blending Solution på samma Applicator Felt, stämplade lite här och var för att få ljusare effekt. Klart på 1 min och en helt egen unik bakgrund!








Material lista:
Bakgrund: XL Clear Shape, Alco Inks, Blending Solution
Dekorationer: Melissa Frances - Gipsdekorationer(målade med Studiofärger),Melissa Frances - rub ons, Wellpapp, Paper Girl - Label Holders, Spets*, Halvpärlor*,
Alfabet: Mini Alphas (Glitz och Jenni Bowlin), Thickers - Nutmeg (svart)

*Privat

Nu ska jag fortsätta att experimentera och försöka mig på lite mer avancerade saker, för det här var jättekul!

2 kommentarer:

annmari sa...

snyggt, men oj vad dyr clear shape var. Blir alldeles för mycket per layout för mig :-(

Catta/eldhexan sa...

Vad läckert! En tutorial kanske? =)