torsdag 6 januari 2011

Ett kort med papper från älskade Glitz Design

Skrivet av Christel:

Jag plockade fram en favoritvikning på ett kort som jag inte gjort på länge, nämligen kuvertkort eller konvolutkort som norskorna kallar det för.
Pappret som jag har använt kommer från en nuvunnen kärlek till mig, Glitz Design och heter Love Vintage Damask. Jag har dekorerat kortet med blommor och blad från mina egna gömmor och i mitten på kortet har jag gnuggat en jättesöt rubons med en ängel längst upp. Denna modell finns även som stämpel. I mitten har jag satt en liten kaméknapp. En liten knapp i form av rubons fick pryda längst ner på tippen av kuvertlocket. Inuti har jag gnuggat ett citat som fanns på rubon´s setet och runt bladet som man kan skriva sin hälsning på har jag stämplat lite här och var med billig och användbar liten stämpel som också kommer från Glitz design. Fjärilen är slut i brunt men finns fortfarande i turkost. Du hittar den här.
Det var allt från mig idag!
Kram från Christel