måndag 24 januari 2011

Mini-album med Echo Park

Skrivet av Ulrika

Idag tänkte jag visa er ett mini-album jag gjort med papper från den helt färska serien Be Mine från Echo Park! Serien har ett tydligt kärleks-tema, Alla hjärtans dag är ju på gång snart!

Jag valde att fylla albumet med foton av de två jag älskar mest här i världen (förlåt Lasse!), mina två söner!
Jag plockade fram diverse "bebisbilder" på dem och konverterade dem till svart-vitt. Tycker att det passar väldigt bra ihop med de rosa-vit-svarta papprena.
Klicka på bilderna för att se dem lite större!


Jag har skurit papprena i två halvor, så albumet mäter 12x6 tum. Jag ville denna gång göra ett ganska enkelt album, dels att det skulle gå snabbt att göra, dels att det skulle vara lite avskalat.
Hjärtana är utskurna med Slice.
Som enda dekoration förutom hjärtana har jag små söta stickers från Glitz, Maya heter de.


På några ställen har jag också fäst små stickers med text på från ett ark ur denna Echo Park-serie.
Från det arket kommer också bokstäverna jag skrivit albumets titeln med.


















Nå, visst var de underbart söta (och liksom tuffa) dessa papper!
Kika in i butiken så ska du se att du snabbt inser hur stooor användning du har för dem! ;-)

2 kommentarer:

smuulan sa...

Vilket fina papper! Och jag älskar rosa!!! Tack för en inspirerande blogg!
MVH Sandra

Jozebelle sa...

Så mysigt och det där med att de är det underbaraste i världen förstår jag precis och sorry Hasse får jag väl säga då. För mina barn är det mest älskvärda som finns.