tisdag 18 januari 2011

Mix´n match!

Idag blir det en sådan där layout där jag blandat smått och gott från olika tillverkare!

I botten tog jag ett papper från MME Lost and found Madison Avenue som heter Happily ever after. Jag var mest ute efter den snygga scalloped borden i brunt då min layout skulle gå i grönt och brunt. Sedan skar jag till ett papper från Lost and found fast ur Market street serien som heter Adore-Fly away. Jag använde en hörnrundare för att få en snygg passning till det andra pappret. För att få ännu mer brunt på min layout plockade jag fram ett smårutigt papper från Maja design Ska vi ta en fika.

Jag är en samlare av blommor i stora mått och det är väldigt skoj att kombinera nya och gamla kollektioner, vilket går alldeles utmärkt! Av mina blommor kan ni htta följande hos Scrapgalen- Fairy Flora- Solid Coordintaes, Vivian-Anastasia (andra kulörer), Petunia (finns kvar i vitt och lila). Jag har också strösslat layouten med vackra fjärilar från Jenni Bowlin! Fjärilarna har små 3d kuddar under magen redan från förpackningen så du får ett fint djup med dem!

Det finns en stor mängd vackra och användbara die-cut kort från Lost and Found serien! Här har jag sonika delat ett i mitten från Madison Avenue som heter Sisters. Jag ville inte ha ett engelskt ord just på denna layouten och istället fick jag en fin inramning till mitt foto! Ett tips för er som köpt saker ur denna serie är att göra som jag gjort med bokstäverna här. Lägg ett lager 3d lack över det glittriga så förseglar du dem och får härliga blanka bokstäver!
Många kramar från LillBlomman!

2 kommentarer:

SaraG sa...

Fin!

Ulrika sa...

Den var riktigt läcker, Ullis!
Underbara färger!