lördag 30 april 2011

Svärmeri i Flakträsk!

När jag såg Pion papprena i mitt första gäst-dt paket blev jag lite fundersam...vintage är liksom inte min "bag"! Men sedan satte jag mig ner och gissa om skaparlusten infann sig?!

Jag hittade ett gammalt foto på min mormor och morfar som sitter och "svärmar" i lilla byn Flakaträsk i Västerbotten år 1925. Deras vänner är paret till vänster och min mormor och morfar är det förälskade paret till höger.


Alla papper kommer från Pion Design och kollektionen "Minnenas Ateljé". Jag grundade hela layouten med Gesso, som blir lite likt murbruk när det torkar (beroende på hur tjockt du målar). Sedan gnuggade jag fast läckra rub-ons från Glitz i hörnen och lade sedan ett tunt lager Gesso även över dem för att få dem att smälta in lite bättre. Alla kanter är distressade med Distress Ink "Weathered wood" och "Pumice Stone". Ljuvliga färger, som passade in precis på den lite blå-dova färgskalan på papperen.


Fågeln från Melissa Frances fick även den sig en omgång med "Pumice Stone" och "Weathered Wood" innan jag lackade den med Glimmer Glaze "Champagne".



Die-cut etiketten från Inkido har jag målat med lite Glimmer Glam "Chandelier".





Materiallista - scrapbooking: www.scrapgalen.se:

*Mönstrade papper - Pion Design, "Minnenas Ateljé"
*Glimmer Glam, "Chandelier"
*Glimmer Glaze, "Champagne"
*Gesso
*Distress Ink pads "Weathered Wood" och "Pumice Stone"
*Gipsfågel från Melissa Franceshttp
*Rub-ons från Glitz Design.
*Die-cut från Inkido

Kram Mija

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Kanonfin! Tycker absolut att Vintage är din bag;)