söndag 22 maj 2011

Prima Paintables

Hej!
Jag fick den stora glädjen att jobba med ett nytt jättetufft papper från Prima som heter Paintables.
Pappret är helt vitt och svart från början, och man väljer såklart själv om och hur man vill färglägga det! Jag valde akvarellpennor som man först ritar med som en vanlig färgpenna, och sen använder man en fuktig pensel och smetar ut det man ritat.


Jag valde att behålla den sirliga ramen, men skar bort det utanför. Istället fick jag en snygg kontrasterande svart kant med ett cardstock bakom!
Jag har också skurit ut en del av bakgrunden som molnen satt på. Bakom sitter ett mistat vitt cardstock. Jag valde mist i nyansen silver vilket gav en lagom färg tycker jag!

Missa inte dessa söta/tuffa Paintables-papper! De finns med en rad olika motiv och mönster, kika HÄR får ni se!

*Papper, Prima Paintables Metropolis
*Wellpappramar, YouDo Torres
*Wellpapptag, YouDo Malaga
*Band (som sitter i tagens hål), YouDo Paper ribbon Earth
*Titel, thickers från American Crafts

Vi ses!


Inga kommentarer: