lördag 11 juni 2011

Babysaurus

Jag har inte tröttnat på Little Yellow Bicycles söta Babysaurus-papper, har ni?? Nä, tänkte väl det!
Idag bjuds ni på både en layout och ett kort.

Här kommer först en layout där jag använt en väldig enkel och symmetrisk design. Har inspirerats från olika håll att göra en sån här layout, och nu var det dags!
Jag har ju fått med ett stort antal av de söta Babysaurus-papprena!
Med finns också ett litet kuvert med ett linjerat journalingkort i, blommor, lite bling och ett kort från kitet med 12 month cards. Jag valde faktiskt här att täcka 5:an och det lilla ordet months, det passade ju tyvärr inte in på en layout om Lukas där han hunnit bli 2 1/2 år gammal... Men det funkade ju det också, eller hur?!

Så, ett kort lovade jag ju också.
Det blir ett superenkelt kort som tog mig bara några minuter att göra. Skönt va'?! Att göra ett sånt kort emellanåt också!


Helt enkelt vit cardstock, en wellpapp-ram och en spillbit av ett Babysaurus-papper!


En kul detalj fick jag med i all enkelhet: Jag klippte ut blad och fäste ovanpå där det var ritat ett likadant blad. Eftersom jag fäste med en små 3D-kuddar så poppar de ut från underlaget!

Layouten:
*Little Yellow Bicycle Babysaurus, papprena Numbers, Stripe och Dinos All Over
*Vit blomma : Petaloo Color Me Crazy
*Mörkblå blomma: YouDo Ocean Wave
*Ljusblå blomma YouDo Lagoon/Endive
*Brad (i blommans mitt): YouDo Brads mini Porto
*Litet kuvert med journalingkort: 5 Things Envelopes
*Titelbokstäver, thickers från American Crafts (privata) samt Adornit Tiny Alpha (slut i butik, men liknande hittar du HÄR)

Kortet:
*Wellpapp-ram: YouDo Malaga
*Mönstrat papper från Babysaurus: Dinos All Over
*Bokstäver: Thickers från American Crafts, slut i denna färg men finns HÄR i andra fina färger!

Tack för idag!

1 kommentar:

Bente Fagerberg sa...

Så coolt! Verkligen ett fräckt kort till 'lillpnken'!! Dinosaurier går alltid hem!