torsdag 23 juni 2011

Tillbaka in i köket!

Hej på er!
Efter en underbar semestertripp till Spanien är jag tillbaka lagom för att fira en blöt och kall midsommar här hemma i Svedala...
Senare i sommar kommer ni säkert få se ett och annat foto från resan, scrappat med t.ex. Maja Design underbara Skärgårdsliv!

Men idag ska det handla om Kaiserkrafts Nan's Favourites! Jag ska visa er två receptkort jag gjort med de läckert mönstrade papprena och dekosarna. Ni såg väl DT Cillas söta receptbok i förrgår?
Jag hade en receptbok sedan tidigare, en spiralbunden sak inköpt på Åhlens för många år sen.
Med några thickers på framsidan blev det min perfekta hjälpreda i köket!
 Receptkorten har jag fäst inuti boken, så här ser det ut:



Några närbilder:
Bären (ovan) och kaveln (nedan) är figurklippta ur pappret Shortbread


*Mönstrade papper: Kaiserkraft Nan's Favourites, Shortbread, Lemon Slice och baksidan på Apple Pie
*Bokstavsstickers, Jillibean Soup Kraft Mini Alpha

Så, kom ihåg! regniga sommardagar kan ni både scrappa och baka! Lycka till!

1 kommentar: