tisdag 9 augusti 2011

Tårta till svärfar från Maja Design

Idag bjuder Maja Design på tårta!
Jag var bara tvungen att scrappa ett foto av svärmors goda tårta som hon bakade till svärfars födelsedag. Tårtan påminner om den ni fick receptet på av Lillblomman i det här inlägget.

Återigen blev det en grafiskt ren layout, som de jag tidigare gjort med Maja Design-papper. Jag vet inte varför det blev så. Kanske för att de symmetriska mönstren på många av pappren tigger om den stilen. Svårare att börja distressa och riva och så...

Här fick det också plats för några bitar från ett Kaisercraft-papper, det med jordgubbar!



Här har jag använt min skärmaskin för att skapa en ram av den röda cardstocken.
De där halvpärlorna ser ju så goda ut så man vill nästan äta upp dem! ;-)


Ett sött "doily"-papper passade ju perfekt till temat!

*Mönstrade papper: Maja Design Sommarkök och Kaisercraft Marmalade.
*Titelbokstäver: American Crafts thickers Nutmeg
*Halvpärlor: YouDo Vintage

Ses en annan dag!
Kram på er!

Inga kommentarer: