lördag 22 oktober 2011

3 Bugs papper är härligt färgglada!

Dessa papper är som en härlig fruktdrink full av vitaminer så här på Höstkanten. Jag valde att jobba med baksidorna och skippa kak och partytemat. De funkar perfekt till en glad layout och absolut till en kille!


Denna sidan är väldigt platt för att vara mig och det är väldigt inspirerande att utmana sig själv hela tiden. Bara genom att använda en svart penna får jag fram de olika formerna och kontraster.


Jag fodrade tre diecuts och stansade ut små cirklar ur ett papper och dekorerade med.


De söta Fjärilarna är utstansade dubbelt så blir de lite mindre platta. Vik upp den översta fjärilen så flygr de fint på din sida.


Jag printade min text från datorn och klippte ut remsor. Sedan ritade jag med svart penna runt alla kanter. Enkelt men effektfullt och perfekt om man vill ha med mycket journaling.

Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: Three Bugs in a rug- Bake me a cake-Make a wish, Bake me a cake, Party time.
Dekorationer: Die-cuts Bake me a cake-, Doilies.
Fonter: Olika Thickers från American Craft*
Verktyg: Kantstans Martha Stewart*, Fjärils punch Martha Stewart*, cirkel punch.
Övrigt: svart penna

Många kramar från LillBlomman!

Inga kommentarer: