måndag 24 oktober 2011

Födelsedagstårta med 3 Bugs in a Rug

För några veckor sen fyllde jag år. Då köpte jag två tårtor hos en konditor i "grannbyn", två helt fantastiska tårtor! Den ena visar jag på bild här dag, och den andra kommer ni nog också få se framöver!
Självklart smockade jag inte i mig båda tårtorna själv (eller var det självklart förresten?? ;-). Nej, jag fick faktiskt hjälp av familjen...
Jag fotograferade tårtorna, och redigerade dem lite lätt med ett mjukt fokus i ytterkanterna av bilden.
Så här blev layouten när jag kombinerade fotot på tårtan med 3 Bugs in a Rugs underbart karamelliga papper ur serien Bake Me A Cake!


Jag valde en lite speciell design på min layout, att använda cirklar i olika storlekar.


Jag ritade med en vit penna som funkar på mörka underlag! Pröva du med!


Glöm inte bort öljetter, hörrni! Rota igenom lådorna och ta fram och använd! Och har du inga; köp hos Scrapgalen! :-)


Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: 3 Bugs in a Rug, Dessert och Frosting
*Öljetter: American Crafts Medium eyelets Baby Boy och små rosa (privata, tack Mija!! ;-))
*Klädnypa: YouDo Gul & Blå
*Journalingruta: 3 Bugs in a Rug Die cut shapes
*Titelbokstäver: American Crafts thickers Delight och My little Shoebox Mini Alpha stickers Razleberry
*Vit penna: Inkessentials Opaque Pen



Inga kommentarer: