lördag 8 oktober 2011

"Grungigt" med läckra Authentique

Se där, att skapa med romantiska Authentique är inte svårt. Inte svårt alls... Och jag ville leka loss med masker, gesso, akrylfärg, glimmer mist mm... Så jag valde att göra en layout i lite mer grunge-stil. Blir oerhört läckert!

Jag har målat min bakgrundscanvas helt och hållet. Först i grått (färgen fick jag fram genom att blanda vit och svarta akrylfärg från Studio och sen blanda ut med vatten). Sen på med gesso. Det kan liksom inte bli fel, man lägger på lager på lager och låter det torka lite emellan (använd gärna embossfön).


Jag har målat med genomskinlig crackle paint ovanpå min bakgrund. Inte hela, men i mitten. Det lyfter fram färgerna lite och ger även en lite sprucken yta.


Den här fågelholken är så underbart söt!!


Höjden på de här söta Primablommorna är fantastiskt. Man kan tro att blomman är hård, men det är den inte....


Grungestruktur.... Superläckert med gråsvart akrylfärg och vit gesso.


Materiallista - scrapbooking hos Scrapgalen
Papper: Bazzill (vit cardstock), Authentique "Journey - Stroll"
Bokstäver: Authentique (beige mini), Little Yellow Bicycle (blå mini), Adornit (vita mini)*
Dekorationer: Prima (fågelholk)**, Prima (oranga blommor)**, Prima (turkosa blommor)**, Authentique (journalingspots), Jillibean Soup (textsticker), knappar*, Kaiser (blingsten)
Stämpel: YouDo
Stencil: Crafter's Workshop (cirkel), Crafter's Workshop (struktur)
Färg mm: Studio (vit och svart), Studio (gesso), Rangers "Rock candy" (genomskinlig crackle paint), StazOn (svart ink)*
Mist: Tattered Angels*

*privat
**rykande färskt, så kommer SNART i shoppen!!


Scrappa lugnt!
/webmosterhelene

Inga kommentarer: