torsdag 13 oktober 2011

Hur gör man 3D stjärnor?

Hur gör du de där 3D stjärnorna? Jag får den frågan då och då - så därför tänkte jag visa er med en enkel tutorial!


Jag börjar med att klippa ut en stjärna. Här har jag använt vanlig beige cardstock


Jag vänder "rätsidan" neråt när jag bigar. Till hjälp har jag min älskade skärmaskin och något av de bigarverktyg ni ser på bilden


Som ni ser har jag nu bigat alla uddar


Sen viker jag uddarna från "rätsidan"


Färdig så långt


Jag brukar chalka alla "veck" och kanter


Så där ja...


Det lättaste sättet att fästa stjärnan är med lim

Det var det hela! Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränser för hur man vidare jobbar med sina stjärnor. Olika typer av färg, gesso, Glimmer Glam och Glaze kanske....

Lycka till

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh vad kul! Nu tror jag att det kommer hamna en del stjärnor på mina kort och layouter framöver! :-)

Anna sa...

Så enkelt och så jäkla snyggt!! Trodde de svar supersvåra att göra. :O))

Höstkramen Anna

maxell sa...

Såna där var det ett bra tag sedan jag gjorde nu. Men ja, de är skoj att göra och - som sagt - enkla. Dock brukar jag inte biga utan jag viker och formar ändå. ;)