tisdag 11 oktober 2011

Jag bjuder på fika!

Hej, och välkomna på lite fika!
Vad sägs om morotskaka och ananaspaj? Inte så dumt va'?
Jag har haft underbara stunder i scraphörnan när jag skapat med de läckra papprena ur serien Bake me a cake från 3 Bugs in a Rug. Idag ska jag visa en layout och ett kort jag gjort!
Varsågoda, låt er väl smaka,

Jag började med att lägga ut en mask över hela pappret som täckte allt utom den runda cirkeln. Jag sprayade med blå chalkboardmist och stänkte lite.
När det torkat stänkte jag ordentligt med mister i tre olika nyanser. Det var också Tattered Angels chalkboardmister som är ganska kraftiga i färgerna.

Jag kände att de kraftfulla färgerna på papprena, på blinget ute i kanterna och de läckra titelbokstäverna passade så bra med mina foton som jag redigerat en aning för att förstärka färgerna i de smarriga bakverken.

Missa inte alla häftiga och användbara masker som Petra har fått in i butiken! Det går att göra mycket kul med dem! :-)
...........................................

Så där ja, mätta och belåtna?
Vidare till ett kort jag gjorde av papper ur samma serie. Det här kortet har jag redan hunnit ge bort. Yngste sonen var på kalas i helgen, och vad passade bättre till tjejkompisen än ett smaskigt kort med en hundralapp inuti?

Jag har figurklippt ur tårtan och fäst den med 3D-kuddar.

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: 3 Bugs in a Rug, Eat cake, Frosting och Fun
*Rhinestones från YouDo, Summerbling
*Diecut (den gröna tagen längst upp till vänster på layouten), 3 Bugs in a Rug Diecut shapes
*Bokstavsstickers, röda glittriga thickers från American Crafts och små turkosa från My Little Shoebox. Jag hittar inte just dessa i butiken för tillfället, men kolla denna blå nyans!

Tack för idag!



Inga kommentarer: